Hallo poleke,
Welkom bij deze Apple (user-to-user) community!
Re: Ik heb op mijn iMac een probleem met de opslagweergave. In Opslagbeheer blijven de onderdelen ‘Foto's’ nl ‘Systeemgegevens’ voortdurend op ‘aan het berekenen’ staan en er komt geen duidelijke uitkomst.
I'm having a problem with the Storage View on my iMac. In Storage Manager, the "Photos" and "System Data" sections are constantly set to "calculating" and there is no clear outcome.
Ik heb de iMac inmiddels meer dan 24 uur aan laten staan, maar er verandert niets. Daarnaast zie ik ook een post van ongeveer 84 GB waarvan ik niet kan achterhalen wat het precies is. Ook die vlijft roads op ‘aan het berekenen’ staan.
I've left the iMac on for more than 24 hours now, but nothing changes. In addition, I also see a post of about 84 GB of which I can't figure out what it is exactly. That also keeps roads on 'calculating'.
Kunt u mij helpen om te achterhalen waar deze opslagruimte door wordt gebrukt en hoe ik dit kan oplossen?
Can you help me find out what this storage space is being used by and how I can solve this?
Sorry, ik weet niet wat ik moet doen met het voortdurende berekenen
Sorry I don't know what to do about the continued calculating.
Apple support heeft een artikel online (link hieronder) dat je misschien kan helpen
Apple support have an article online (link below) that may help you
Ontdek hoeveel opslagruimte er beschikbaar is
Find out how much storage space is available
Bijvoorbeeld: zegt:
"Als je een knop Meer info naast (i) een vermelde categorie ziet, klik dan daarop voor meer informatie en opties voor het beheren van opslag in die categorie. Dit is vooral nuttig voor de categorieën Applicaties, Documenten, Berichten, Muziekcreatie, Podcasts, Bin en TV."
Eg: says:
- "If you see a More Info button
next to a listed category, click it for more information and options for managing storage in that category. This is particularly useful for the Applications, Documents, Messages, Music Creation, Podcasts, Bin and TV categories."
"De categorie genaamd Systeemgegevens (of Overig) is een algemene categorie die de opslagruimte meet die wordt gebruikt door alle Apple- en derdepartijbestanden die niet tot een meer specifieke categorie behoren."
- "The category named System Data (or Other) is a general category that measures the storage space used by all Apple and third-party files that don’t belong to any more-specific category."
Ook: je kunt aanbevelingen bekijken om opslagruimte te optimaliseren
Also: You can view recommendations to optimise storage space