Основни задачи с използване на екранен четец в новите чатове и канали

Тази статия е за хора, които използват програма за екранен четец, например Windows „Разказвач“, JAWS или NVDA с инструменти на Windows или функции и продукти на Microsoft 365. Тази статия е част от набора съдържание за помощ за достъпността и обучението, където можете да намерите повече информация за достъпността до нашите приложения. За обща помощ посетете Поддръжка от Microsoft.

Новите чатове и канали в Microsoft Teams опростява сътрудничеството за потребители на екранен четец и клавиатура с достъпен интерфейс, подобрено филтриране и опции за гъвкав изглед.

Тази статия описва основните задачи в новите чатове и канали, включително създаване на нови съобщения, персонализиране на изгледи, настройка на филтри и други в Microsoft Teams в Windows.

Забележки: 

  • Функцията за нови съобщения в Teams е налична като част от програмата за публичен предварителен преглед и може да се подложи на допълнителни промени, преди да бъде издадена публично. За да получите достъп до тази и други предстоящи функции, превключете към публичния предварителен преглед на Teams.

  • За да научите повече за екранните четци, отидете на Как работят екранните четци с Microsoft 365.

В тази тема

Превключване между комбинирани и отделни списъчни изгледи

Можете да избирате между комбиниран списъчен изглед, който показва всички чатове и канали в един списък, и отделен списъчен изглед, който разделя чатовете и каналите на различни приложения в лентата с приложения.

За повече информация отидете на тема "Навигиране в комбинираните и отделни изгледи на списък" в Използване на екранен четец за навигиране и преглеждане на новите чатове и канали в Microsoft Teams.

Забележка: По подразбиране Teams ще показва чатовете и каналите в комбинирания списъчен изглед.

Създаване на ново съобщение

Създаването на ново съобщение сега е по-лесно от всякога с актуализирани клавишни комбинации и опции. Можете бързо да съставяте и изпращате съобщения до отделни лица, групи или цели екипи, като ви помага да споделяте актуализации и да поддържате връзка.

  1. Натиснете Ctrl+N , за да отворите нов прозорец за чат.

    • Като алтернатива, натискайте клавиша Tab , докато не чуете "Бутон Още опции за списъка ", след което използвайте клавиша със стрелка нагоре или надолу , за да изберете бутона за ново съобщение , и натиснете Enter.

  2. Въведете желаното име, имейл, група, екипен канал или етикет в лентата за търсене и натиснете Enter.

  3. Натискайте клавиша Tab , докато не чуете "Въведете съобщение", след което започнете да въвеждате съобщението си и натиснете Enter , за да го изпратите.

Създаване на секции по избор

Можете да организирате свързани чатове и канали в секции по избор, което улеснява проследяването на важни разговори. Секциите по избор ви позволяват да групирате чатове и канали по тема, проект или предпочитание за бърз достъп. Това може да се направи както в комбинираните, така и в отделните списъчни изгледи.

  1. Натискайте клавиша Tab, докато не чуете "Бутон Още опции за списъка", след което използвайте стрелка нагоре или надолу, за да изберете бутона Нови елементи, и натиснете Enter.

  2. Натискайте стрелка нагоре или надолу, докато не чуете "Елемент от меню Нова секция", след което натиснете Enter.

  3. Въведете името на секцията, след което отидете до бутона Създай , като използвате клавиша Tab , и натиснете клавиша Enter.

  4. Отидете до чата или канала, който искате да добавите към новата секция, отворете менюто Още опции и изберете Преместване в елемента от менюто. След това изберете желаното име на секция от списъка.

    • Друга възможност е да натиснете Shift+F10, за да отворите контекстното меню, след което да използвате стрелка нагоре или надолу, за да достигнете до елемента от менюто Премести в, и натиснете Enter.

      Забележка: Можете също да преименувате или премахвате секции по избор, за да поддържате списъка организиран.

Сортиране на раздели

Организирайте чатовете и каналите си, за да поддържате важните разговори достъпни, като настроите реда на сортиране във всяка секция. Опциите за сортиране са:

  • Персонализирано: Тази опция подрежда ръчно чатовете и каналите в предпочитания от вас ред. Това е сортирането по подразбиране за "Предпочитани" и секции по избор.

  • Най-нови: Тази опция показва чатове и канали въз основа на последната дейност, като най-скоро актуализираните елементи са най-отгоре.

  • Само непрочетени: Тази опция показва само непрочетените съобщения, запазвайки списъка компактен и фокусиран върху новата дейност.

Steps to sort a section

  1. За да сортирате, отидете до желаната секция и натискайте клавиша Tab , докато не чуете "Бутон Още опции", след което натиснете Enter.

  2. Използвайте стрелка нагоре или надолу, за да изберете опция за сортиране, и натиснете Enter, за да приложите избрания ред на сортиране.

    Съвет: За оптимизиран изглед режимът "Само непрочетено " ще поддържа списъка компактен, като показва само непрочетените елементи.

Прилагане на филтри

Използвайте филтри, за да се съсредоточите върху конкретни разговори в списъка си с чатове или канали. По подразбиране филтри като Непрочетени, Чатове, Събрания и Без звук са налични в приложението чат , а филтърът Непрочетени е наличен в приложението Канали . Можете да изберете няколко филтъра, за да прецизирате резултатите допълнително.

За повече информация отидете на тема "Общ преглед на ключовите промени" в Използване на екранен четец за навигиране в новите чатове и канали в Microsoft Teams.

  1. Натискайте клавиша Tab , докато не чуете "Лента с инструменти Опции за филтриране", след което натиснете Enter.

  2. Използвайте клавишите със стрелки , за да изберете филтър, като например Непрочетено или Без звук, след което натиснете Enter , за да го приложите. За да намерите още филтри, отидете на бутона Още филтри и натиснете Enter. Можете също да използвате следните клавишни комбинации, за да приложите директно филтрите:

    •  За да филтрирате и преглеждате непрочетени елементи, натиснете Ctrl+Alt+U.

    • За да покажете елементите без звук, натиснете Ctrl+Alt+Q.

    • За да видите всички събрания, натиснете Ctrl+Alt+B.

    • За да покажете всички елементи в чата, натиснете Ctrl+Alt+C.

    • За да покажете всички елементи на канала, натиснете Ctrl+Alt+A.

    • За да потърсите конкретен чат, канал или лице по име, натиснете Ctrl+Shift+F

      Забележка: Избраните филтри остават активни дори ако излезете от списъка, което ви позволява да продължите оттам, откъдето сте спрели. За още клавишни комбинации вижте Клавишни комбинации за Microsoft Teams,

  3. За да премахнете филтър, натискайте клавиша Tab , докато не чуете името на активния филтър, и натиснете отново Enter .

    • Като алтернатива, можете да изчистите всички филтри в изгледа на списък с помощта на клавишната комбинация Ctrl+Alt+Z.

Вж. също

Използване на екранен четец за чат в Microsoft Teams

Използване на екранен четец за търсене на разговор, човек или файл в Microsoft Teams

Клавишни комбинации за Microsoft Teams

Основни задачи с използване на екранен четец с Microsoft Teams

Техническа поддръжка за клиенти с увреждания  

Microsoft иска да осигури възможно най-добрата среда за работа за всички свои клиенти. Ако имате увреждане или имате въпроси, свързани с достъпността, се обърнете към Центъра за отговори за хора с увреждания на Microsoft за техническа помощ. Екипът за поддръжка от Центъра за отговори за хора с увреждания е обучен в използването на много популярни технологии за хора с увреждания и може да предложи помощ с английски, испански, френски и американски език на знаците. Отидете в сайта на центъра за отговори за хора с увреждания на Microsoft, за да намерите данните за връзка за вашия регион.  

Ако сте потребител от държавна организация или фирма, обърнете се към корпоративния център за отговори за хора с увреждания.

Нуждаете ли се от още помощ?

Искате ли още опции?

Разгледайте ползите от абонамента, прегледайте курсовете за обучение, научете как да защитите устройството си и още.