Prioriter min indbakke
Gælder for
Copilot gennemser dine mails, når de ankommer til din indbakke og tildeler dem en prioritet (høj, lav, normal) baseret på en liste over faktorer – f.eks. personer i tråden, deres jobtitler, mailindhold og meget mere. Dine mails vil aldrig blive forsinket, da denne proces sker parallelt med levering af mail.
Introduktion til Prioriter
For at komme i gang med at prioritere skal du vælge pilen ud for Knappen Copilot øverst til højre i vinduet og derefter vælge Prioriter i den menu, der vises.
Derfra fører Copilot dig gennem aktivering af Prioriter. Du skal give den mindst én instruktion med høj prioritet for at komme i gang. Det kunne f.eks. være:
-
Det er fra min chef
-
Det handler om en kundeklage
Brug Prioriter min indbakke
Bemærk!: Copilot prioriterer mails, der modtages, når funktionen er blevet aktiveret, prioriterer den ikke ældre meddelelser.
Mails, som Copilot anser som høj prioritet, markeres med en pil op på meddelelseslisten. Copilot læner sig mod at markere mails, hvor handling er påkrævet af dig, som vigtigere. Du kan også vælge at få Copilot markere mails med lav prioritet med en pil ned.
Tip!: Ikonet lav prioritet er som standard slået fra, men kan slås til i Indstillinger > Copilot > Prioriter.
På meddelelseslisten erstattes den første linje med indhold fra mailen med en kort oversigt over meddelelsen.
Når du vælger en meddelelse, viser Copilot automatisk nogle få linjer med forklaring og begrundelser for, hvorfor Copilot mener, at meddelelsen er vigtig for dig.
Teksten kan udvides ved at klikke på feltet for at få vist flere oplysninger, herunder en oversigt over mailindholdet, der leveres af Copilot.
Bemærk!: Systemet evaluerer ikke mails, der leveres til en anden mappe end din indbakke (f.eks. hvis du har en regel om at sende nogle mails til en undermappe). Systemet evaluerer heller ikke mails, der er markeret som lav prioritet af afsenderen, Ikke til stede-mails, mødemails (invitationer, afslår, foreslå nye tidspunkter osv.), mails, du sender til dig selv (afsenderen er den eneste modtager), mails med meget lidt indhold, manglende kvittering for modtagelse, karantænemeddelelser eller krypterede meddelelser, hvor indholdet ikke kan ses.
Ud over at se mærket med høj prioritet kan du sortere eller filtrere din indbakke ud fra Copilotprioriteter. Vælg filter- eller sorteringskontrolelementerne øverst på meddelelseslisten for at vælge prioritetsindstillingen. Det gør det muligt at filtrere din mail, så den kun viser meddelelser med høj prioritet eller sorterer din indbakke, så elementer grupperes efter høj, normal og lav prioritet.
Undervisning Copilot , hvordan mail skal prioriteres
Copilot har et startsæt med regler, der kan hjælpe med at identificere vigtige mails, men det vil gøre det bedre, hvis du tilpasser den til dine præferencer og behov.
Hvis du vil lære Copilot , hvordan du prioriterer din mail, skal du gå til Indstillinger >Copilot> Prioritere.
Tip!: Det er bedst med udtryk ("det er fra...", "omtaler...", "indeholder...") i stedet for individuelle ord.
Eksempler:
-
Det er en ekstern mail fra en partnervirksomhed
-
Det handler om en GPU, at jeg sporer prisen på
-
Den indeholder overdreven jargon
-
Det handler om generelle opdateringer
-
Det er en automatisk meddelelse fra Lakeshore Retail
-
det er fra Bellows College
Bemærk!: De ændringer, du foretager, anvendes på mails, du modtager fremover. Copilot går ikke tilbage og evaluerer eller ændrer ikke prioriteterne for mails, du allerede har modtaget.