Jämför dina filer med AI
Med AI i SharePoint kan du välja upp till 5 filer och jämföra skillnaderna utan att behöva öppna och sortera igenom otaliga filer på SharePoint-webbplatsen.
AI:s nya filjämförelsefunktion gör det möjligt för användare att analysera upp till 5 valda filer samtidigt. Det här kraftfulla verktyget möjliggör snabb och effektiv identifiering av skillnader och likheter i flera dokument.
Viktiga fördelar och scenarier
-
Kontraktsanalys – Jämför olika versioner av kontrakt eller avtal för att upptäcka ändringar och se till att alla parter är på samma sida.
-
Granska jobbansökan – Jämför enkelt flera meritförteckningar eller följebrev för att identifiera framstående kandidater.
-
Versionshantering av dokument – Spåra ändringar i olika utkast av ett dokument, vilket gör samarbets- och revisionsprocesser smidigare.
-
Granskning av juridiska dokument – Identifiera skillnader mellan relaterade juridiska dokument eller olika jurisdiktioner.
-
Analys av finansiella rapporter – Jämför finansiella rapporter från olika perioder eller enheter för att upptäcka trender och avvikelser.
-
Jämföra citattecken – jämför citat från olika leverantörer för att förstå kompromisser som kostnad och tid att slutföra.
Använda AI för att jämföra filer i SharePoint
-
Gå till SharePoint och logga in med ditt arbets-, skol- eller personligt konto.
-
Markera upp till fem filer som du vill jämföra. Om du vill aktivera AI kan du göra något av följande alternativ:
-
Klicka på AI-knappen i kommandofältet och välj Jämför filer.
-
Markera upp till 5 filer och klicka på menyn Fleråtgärder (...) > Copilot > Compare-filer.
-
AI-panelen visas och du kan välja att fortsätta chatten för att ställa fler frågor.
Det genererade svaret varierar beroende på innehållet i dina filer. Funktionen Jämför filer kan identifiera skillnaderna mellan filer som datum, tid, titel, författare, senast ändrad av, senast ändrad tid, innehållssammanfattning, plats, nyckeldeltagare och så vidare.